Skip to content. | Skip to navigation
Wellmann Max (1930). Der Physiologus: Eine religionsgeschichtlich-naturwissenschaftliche Untersuchung In: Philologus Supplementband, ed. by xx, vol. XXII, pp. 1-116.
Wellmann M (1905). Elefant Pauly/Wissowa, 5:2248-2257.
Wells David (1981). Die Ikonographie von Daniel IV und der Wahnsinn des Löwenritters In: Interpretation und Edition deutscher Texte des Mittelalters. Festschrift John Asher, Berlin, pp. 39-57.
Welslau E (1980). Der Affe als Nachahmer und Dieb Neophilologus, 64:161-170.
Welslau Erich (1960). Der Affe als Nachahmer und Dieb Neophilologus, 64:161-170.
Went A.E.J (1990). Fisheries of the River Liffey In: Medieval Dublin. The living city, ed. by H. Clarke, Dublin, pp. 182-91, 227-29.
Wentker Sibylle (2004). Der arabische Physiologus. Edition, Übersetzung, Kommentar Wien, Diss., UB der Univ. Wien.
Werk A (1909). Die angebliche "Practica avium et equorum" des Lanfrancus de Mediolano. Ein Beitrag zur Geschichte der Veterinärmedizin im 14.Jht. Danzig, diss. Giessen.
Werner J (1988). "Eine Goldene byzantinische Gürtelschnalle in der Prähistorischen Staatssammlung München. Motive des Physiologus auf byzantinischen Schnallen des 6.-7. Jahrhunderts" Bayerische Vorgeschichtsblätter, 53:301-308.
Werner J (1956). Adlersymbolik und Totenkult Beiträge zur Archäologie des Attila-Reiches:69-81.
Werner J (1956). Adlersymbolik und Totenkult Beiträge zur Archäologie des Attila-Reiches, München:69-81.
Werner J (1931). Zum Novus Aesopus des Baldo In: Studien zur lateinischen Dichtung des Mittelalters (Ehrgabe für K. Strecker), ed. by W. Stach/H. Walther, Dresden, pp. 199-207.
Wersba Barbara and Tomes Margot (1964). The Land of Forgotten Beasts , Atheneum.
Werth H (1889). Altfranzösische Jagdlehrbücher nebst Handschriftenbibliographie der abendländischen Jagdlitteratur überhaupt Zeitschrift für romanische Philologie, 13:1-34.
Werth H (1889). Altfranzösische Jagdlehrbücher nebst Handschriftenbibliographie der abendländischen Jagdlitteratur überhaupt Halle.
Werth H (1888). Altfranzösische Jagdlehrbücher nebst Handschriftenbibliographie der abendländischen Jagdlitteratur überhaupt Zeitschrift für romanische Philologie, 12:146-191, 381-415.
Wessel Klaus (1957). Langobardische Jagdfriese aus Südtirol in den staatlichen Museen zu Berlin Forschungen zur Kunstgeschichte und christlichen Archäologie, 3:253-261.
West G (1955). Gerbert's Continuation de Perceval (lines 1528-43) and the Sparrow-Hawk Episode Bulletin Bibliographique de la Société Internationale Arthurienne, 7:79-87.
Westra Haijo (1993). Animals and integumental interpretation in the commentary on Martianus Capella attributed to Bernardus Silvestris Reinardus, 6:229-242.
Westra Haijo (1989). The speech of animals in the "Ysengrimus" and the subversion of a Christian hierarchy of discourse Reinardus, 2:195-206.
Weusten Wieneke (2011). L'éléphant et le chameau dans les stalles de Breda In: La Nature, rythme et danse des saisons dans les stalles médiévales: Actes du colloque "Misericorida International" de Bâle (septembre 2006), ed. by Welleda Muller. Brepols, Turnhout, pp. 67-78.
Wheatcroft J (1999). Classical ideology in the medieval bestiary In: The Mark of the Beast: The Medieval Bestiary in Art, Life, and Literature, ed. by Debra Hassig. Garland, New York, pp. 141-154.
Whinnom Keith (1966). A Glossary of Spanish bird-names
White A (1983). A medieval rabbit warren at Bardney? Lincolnshire History and Archqeology(18):110-111.
This site conforms to the following standards: